søndag 10. februar 2013

Fastelavn - bolle søndag

Mmmmm boller

Fastelavn er flott dag og bake litt boller :o) Og da er det extra hyggelig å invitere venner og familie på besøk :o)

Siden det går lang tid mellom hver gang jeg baker boller, valgte jeg å dele deigen i 3 like store deler. En del ble snurrings, andre skoleboller og siste ble til fastelavn's boller og jammen ble det noen med sjokoladebiter i også :o)







Oppskrift: 

2 liter hvetemel 
2 dl sukker 
2 store ts kardemomme 
2 pakker gjær 

Kok opp 3 1/2 dl vann, sammen med 150g margarin. 
Bland det med 3 1/2 dl melk 
Sjekk om det er fingervarmt og hell det i bakkebollen med alt det tørre! 
Bruk gjerne kjøkkenmasin.  

La deigen forheve i 45 min 
La deigen etterheve 30 minutter 

Stek bollene 225 grader midt i ovnen ca 10 - 12 minutter 

1 kommentar:

  1. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,

    Elin
    Alleoppskrifter
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en hyggelig kommentar :o)